SOCIALINIŲ ĮGŪDŽIŲ FORMAVIMAS IR TAUTOSAKA

      Ankstyvojo amžiaus gupėje vykdomas projektas ,,Socialinių įgūdžių formavimas etnokultūros pagrindu“. Tam įvairios veiklos metu plačiai naudojom lietuvių liaudies tautosaką. Galbūt keista, bet suaugusiems atrodo, ką gali paprastos, naivios dainelės, žaidinimai, lopšinės, pirštukų žaidimai. Tačiau tai neabejotinai daro įtaką mažylio kūrybiškumui, vaizduotei, emociniam jautrumui, kalbos vystymuisi, socialinių įgūdžių formavimui. Turtinga muzikinė aplinka ir muzikinis ugdymas teigiamai veikia vaikų gebėjimus, stiprina atmintį. Dainuojant lietuvių liaudies daineles, vaikai mato mano judesius, girdi tariamus žodžius, gali paliesti save ir kitus. Tokios dainelės kaip ,, Du gaideliai“,  ,,Raina katytė“, ,,Kiškis Piškis“ vaikams suteikia daug džiugių emocijų, lavina vaizduotę, ugdo emocinį jautrumą.
Pirštukų žaidimai vaikų labiausiai mėgstami. Darželyje juos žaidžiame nuolat. Jie vaikams tikrai nenusibosta, net kartojami po keletą kartų. Pirštukų žaidimai, kaip ir kykavimai, mylavimai, jodinimai žinomi nuo senų senovės, jie puikiausiai pritaikomi ir dabartiniame laikmetyje. Žaidžiant šiuos žaidimus, vaikai maloniai praleidžia laiką, gauna žinių apie juos supantį pasaulį. Pirštukų žaidimai apima ne tik jų lankstymą, spragsėjimą, jų  skaičiavimą, bet ir plojimą, riešų sukinėjimą, kitokius delniukais atliekamus judesius.
Grupėje dainuojame ir lopšines: migdome žaisliukus, jų vaikai klauso eidami miegoti, vaikai jas dainuoja savo kūrybinių žaidimų metu.
Tautosakos elementus stengiamės panaudoti tikslingai: lopšinių klausomės eidami miegoti, pirštukų žaidimus žaidžiame susėdę ant kilimo ar prie stalo, ,,košytę verdame“ laukdami pusrytėlių ,ratelius žaidžiame laukdami pietų.
Baigiantis mokslo metams,pastebėjom, kad šių žaidimėlių vaikai reikalauja ir iš savo tėvelių. Taip tėveliai yra priversti daugiau bendrauti su savo vaiku, užsimezga glaudesni vaikų ir tėvų santykiai, auga pasitikėjimas. Mažyliai pamato ,,kitokius“ tėvus ir labai džiaugiasi bendra veikla. Darželyje išmoktos dainelės, žaidinimai, pamėgdžiojimai, pirštukų žaidimai gelbsti visur- kai nuobodu automobilyje ar laukiame eilėje pas gydytoją, sėdime ant puoduko, ar šiaip liūdna.
Savo sukaupta patirtimi ir ugdytinių pasiekimais projekto metu pasidalinau su kolegėmis atviros veiklos metu ,,Virė virė pelytė košytę”.
Auklėtoja metodininkė Aušra Stasiulienė