SOCIALINIŲ ĮGŪDŽIŲ FORMAVIMAS IR TAUTOSAKA

      Ankstyvojo amžiaus gupÄ—je vykdomas projektas ,,Socialinių įgÅ«džių formavimas etnokultÅ«ros pagrindu“. Tam įvairios veiklos metu plaÄiai naudojom lietuvių liaudies tautosakÄ…. GalbÅ«t keista, bet suaugusiems atrodo, kÄ… gali paprastos, naivios dainelÄ—s, žaidinimai, lopÅ¡inÄ—s, pirÅ¡tukų žaidimai. TaÄiau tai neabejotinai daro įtakÄ… mažylio kÅ«rybiÅ¡kumui, vaizduotei, emociniam jautrumui, kalbos vystymuisi, socialinių įgÅ«džių formavimui. Turtinga muzikinÄ— aplinka ir muzikinis ugdymas teigiamai veikia vaikų gebÄ—jimus, stiprina atmintį. Dainuojant lietuvių liaudies daineles, vaikai mato mano judesius, girdi tariamus žodžius, gali paliesti save ir kitus. Tokios dainelÄ—s kaip ,, Du gaideliai“,  ,,Raina katytė“, ,,KiÅ¡kis PiÅ¡kis“ vaikams suteikia daug džiugių emocijų, lavina vaizduotÄ™, ugdo emocinį jautrumÄ….
PirÅ¡tukų žaidimai vaikų labiausiai mÄ—gstami. Darželyje juos žaidžiame nuolat. Jie vaikams tikrai nenusibosta, net kartojami po keletÄ… kartų. PirÅ¡tukų žaidimai, kaip ir kykavimai, mylavimai, jodinimai žinomi nuo senų senovÄ—s, jie puikiausiai pritaikomi ir dabartiniame laikmetyje. Žaidžiant Å¡iuos žaidimus, vaikai maloniai praleidžia laikÄ…, gauna žinių apie juos supantį pasaulį. PirÅ¡tukų žaidimai apima ne tik jų lankstymÄ…, spragsÄ—jimÄ…, jų  skaiÄiavimÄ…, bet ir plojimÄ…, riešų sukinÄ—jimÄ…, kitokius delniukais atliekamus judesius.
Grupėje dainuojame ir lopšines: migdome žaisliukus, jų vaikai klauso eidami miegoti, vaikai jas dainuoja savo kūrybinių žaidimų metu.
Tautosakos elementus stengiamės panaudoti tikslingai: lopšinių klausomės eidami miegoti, pirštukų žaidimus žaidžiame susėdę ant kilimo ar prie stalo, ,,košytę verdame“ laukdami pusrytėlių ,ratelius žaidžiame laukdami pietų.
Baigiantis mokslo metams,pastebėjom, kad šių žaidimėlių vaikai reikalauja ir iš savo tėvelių. Taip tėveliai yra priversti daugiau bendrauti su savo vaiku, užsimezga glaudesni vaikų ir tėvų santykiai, auga pasitikėjimas. Mažyliai pamato ,,kitokius“ tėvus ir labai džiaugiasi bendra veikla. Darželyje išmoktos dainelės, žaidinimai, pamėgdžiojimai, pirštukų žaidimai gelbsti visur- kai nuobodu automobilyje ar laukiame eilėje pas gydytoją, sėdime ant puoduko, ar šiaip liūdna.
Savo sukaupta patirtimi ir ugdytinių pasiekimais projekto metu pasidalinau su kolegÄ—mis atviros veiklos metu ,,VirÄ— virÄ— pelytÄ— koÅ¡ytÄ™â€.
Auklėtoja metodininkė Aušra Stasiulienė