Nenuspėjami įspūdžiai, dalyvaujant eTwinning projekte ,,Spalvų, šešėlių ir veidrodžių karalystėje“

Ikimokyklinio amžiaus vaikų vaizduotės stimuliavimui ypatingai reikšmingos kasdieninės jutiminės patirtys bei kuriamos žaismės ar netikėtumo situacijos.
TelÅ¡ių  lopÅ¡elio darželio „KiÅ¡kuÄių“ ir „Žvirbliukų“ grupÄ—s vaikai visÄ… sausį kartu su mokytoja  Ligita Deveikiene aktyviai įsitraukÄ— į įspÅ«džių kupinÄ… eTwining projektÄ… „Spalvų, Å¡ešėlių ir veidrodžių karalystÄ—je“ (In the realm of colors, shadows, anr mirrors), jai talkino mokytojų padÄ—jÄ—jos, tÄ—veliai ir mokytoja Dalia BalsienÄ—. ProjektÄ… organizavo ir koordinavo Å iaulių l/d „EžerÄ—lis“ mokytoja  RÅ«ta GedvilienÄ—, įsijungta 95 Lietuvos ir 17 Turkijos ikimokyklinių įstaigų.
Šio projekto metu kasdieninėje vaikų veikloje stengėmės sukurti netikėtas situacijas naudojant veidrodžius, šešėlius, apšvietimą, spalvas. Veiklas organizavome ne tik patalpoje, bet ir lauke. Projekto tikslas- ugdyti vaiko inžinerinius gebėjimus ir kritinį mąstyma. Vykdant projektą naudojome nemažai STEAM elementų, vaikai ir mokytojos įgijo naujos patirties, kūrybiškai taikė pasiūlytas projekto idėjas.
PirmÄ… savaitÄ™ tyrinÄ—jome veidrodinius atspindžius: stengÄ—mÄ—s iÅ¡vysti savo veidukų atspindžius samÄiuose, metaliniuose dubenÄ—liuose, Å¡aukÅ¡tuose…o kiek buvo juoko, lyg kreivų veidrodžių karalystÄ—je. Ant veidrodžių piešėme putomis, bÄ—rÄ—me sodÄ…, sniegÄ…,  piešėme raÅ¡tus, raides, skaiÄius, iÅ¡sinešę veidrodį į kiemÄ…, gaudÄ—me pilkų debesų atvaizdus, saulÄ—s blyksnius, stebÄ—jome apsnigusių medžių Å¡akų raizgalynÄ™… AntrÄ…jÄ… savaitÄ™ gaudÄ—me savo ir draugų Å¡ešėlius, anksti ryte ir sutemus vakarais itin susidomÄ—jÄ™ bandÄ—me iÅ¡gauti gyvÅ«nų figÅ«rÄ—lių, pirÅ¡tukinių ir savo gamintų lÄ—lių Å¡ešėlius. TreÄiÄ…jÄ… savaitÄ™ vaikai žaidÄ— su spalvų ir Å¡viesų gausa, palapinÄ—je stebÄ—jo mirksinÄių lempuÄių žvaigždynÄ…, įdÄ—miai su žibitu ieÅ¡kojo lobio, pÅ«tÄ— spalvotus burbulus, Å¡aldÄ— spalvotus ledo kristalus. Be galo džiaugiamÄ—s nauja patirtimi, galimybe dalintis idÄ—jomis su  kolegomis, patyrÄ—me netikÄ—tų įspÅ«džių bei  emocijų.
ParengÄ— ikimokyklinio ugdymo mokytoja L.DeveikienÄ—