Lavinkime vaikų pirštelius

      Norėdami, kad vaikai kuo anksčiau pradėtų taisyklingai kalbėti   turime nepamiršti lavinti artikuliacinio aparato, daryti liežuvio mankštelę, o  taip pat lavinti ir smulkiąją  motoriką.   Tarp  pirštukų ir sklandaus kalbėjimo  bei  mąstymo yra glaudus ryšys. Išlavėję pirštukai taip pat  padeda vaikams gražiai rašyti.
Lavinant smulkiąją motoriką dirba vaikų smulkieji pirštų, riešo, akių raumenys. Mankštindami pirštų pagalvėles skatiname vystytis vaikų kalbai. Pirštų  pagalvėlėse esantys centrai susiję su galvos smegenų zonomis, kurios atsakingos už kalbą. Lavinsime pirštelius, padėsime lavėti vaikų kalbai. Kuo daugiau vaikas dirbs su piršteliais, tuo labiau jie darysis paklusnesni,   o kalba taps vis aiškesnė ir suprantamesnė.
Pirštukų   žaidimai, kaip ir visa kita ikimokyklinukų veikla turi atitikti vaikų amžių, temperamentą, charakterį.  Vieni vaikai labiau mėgsta karpyti, lipdyti, konstruoti, dėlioti, verti, statyti. Kiti negali nustygti vietoje  todėl reikia sugalvoti žaidimų, kurių metu vaikas gali kuo daugiau judėti.
Skatindami vaikų svarankiškumą taip pat galime mankštinti pirštelius.  Leiskime jiems patiems apsirengti, apsiauti, užsisegti sagas, užtraukti užtrauktukus, užsirišti batelius
Pirštukams lavinti ypač tinka įvairūs lietuvių liaudies  žaidinimai, kuriuos įtraukdami į savo kasdienį darbą puoselėjame lietuvių liaudies tardicijas, kuriame savitą įstaigos veidą.
Logopedė Valentina Vidmantienė